poniedziałek, 18 sierpnia 2014

Jak wybrać buty trekkingowe


Shoes On A Summit

Jak już pisałem - uwielbiam góry :) A w góry nie chodzi się bez porządnych butów. Skórzane trapery już dawno odeszły w zapomnienie, choć niejedne trepy starych trampów wygodą i niezawodnością przebijają moje trekkingi za kilka stówek :) Oto garść porad na temat tego, jak wybrać buty w góry!

Jeśli nie wybierasz się w bardzo wysokie góry, pogoda jest ładna, a Ty nie jesteś zapalonym górzystą - możesz iść w adidasach. Ale TYLKO wtedy! Najlepiej, jeśli buty w góry są za kostkę, ze stabilnym sznurowaniem. A już w ogóle najlepiej, jeśli są to buty trekkingowe :)

Są ich dwa rodzaje - niskie i wysokie. Niskie, przypominające kształtem adidasy, i wysokie - za kostkę. Niskie, jak już zasugerowałem powyżej, nadają się w góry niższe. Ja posiadam tylko wysokie trekki i nie odczuwam potrzeby kupowania niskich ;)

Buty trekkingowe posiadają kilka rodzajów membran okrywających stopę przed deszczem i odprowadzających wilgoć. Najpopularniejsze to GoreTex i Sympatex. To gwarancja butów dobrej jakości :) Podobnie jest z podeszwą - podeszwa Vibram to dobra podeszwa! 

Najlepszej jakości są buty pokryte w całości skórą licową. Są one jednak bardzo, bardzo drogie. Ja mam takie ze skórzano-materiałową cholewką i w zupełności mi wystarczają :)

Pamiętajcie, żeby dbać o swoje buty - czyścić je wilgotną szmatką, prać wkładki i impregnować specjalnym płynem! Do kupienia w każdym sportowym sklepie :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz