piątek, 24 października 2014

Uciekając przed zimnem

Nadszedł ten dzień, przed którym tak bardzo wzbraniałem się od ostatniej zimy. Jednak wiedziałem, że musi nadejść. Taka w końcu kolej rzeczy. Po lecie zawsze przychodzi jesień, a wraz z nią deszcz, wiatr i... zimno (o zgrozo!).
Ta bezsłoneczna część roku to męczarnia dla osób, które zmarzlostwo ;p dostali jako cechę wrodzoną. Największym znanym mi zmarzluchem jestem właśnie ja sam. Nigdy nie dociekałem, jaka może być tego przyczyna. Po prostu marznę i już. Ale dobrze wiedzieć, że marznięcie, zwłaszcza rąk i stóp, jest często spowodowane złym krążeniem krwi. To z kolei ma podłoże głębiej w naszym organizmie. Zimno najbardziej odczuwają jednak kobiety w związku z ilością określonych hormonów. Można sobie jednak z tym poradzić stosując domowe i sprawdzone już przez wielu sposoby.

W krajach, gdzie mróz jest na porządku dziennym, zwyczajem zawsze było jedzenie nie tyle ciepłych posiłków, co rozgrzewających potraw. Mieszkańcy tych zimnych stron globu często używają czosnku i pieprzu cayenne, ale również innych ostrych przypraw. U nas przyjęło się spożywanie ciepłych posiłków w celu ogrzania się w jesienne i zimowe popołudnia. Gorąca herbata także jest często wykorzystywana przez marznących Polaków. Że o grzanym winie nie wspomnę. ;)

Ja, po przyjściu do domu zwykle wskakuję pod prysznic i puszczam gorącą wodę. To również doskonale ogrzewa zmarznięty organizm. Gdy więc zmarzniesz, dobrze jest włożyć chociaż stopy na kilka minut do ciepłej wody. W ten sposób nie tylko się ogrzejemy, ale też zmniejszymy ryzyko przeziębienia się. Wszystko bowiem zaczyna się od stóp.

Ogrzać się możemy również na dworze. Wystarczy odrobina ruchu, aby pobudzić krążenie w naszym organizmie. Po kilku podskokach lub pobiegnięciu na autobus od razy zrobi nam się cieplej. ;)

Chyba nie trzeba mówić o ciepłym ubraniu. Ono zawsze jest dobrym dodatkiem, żeby się dogrzać. Wełniany sweter na drogę, a w domu bluza i grube skarpety – to sposób na utrzymanie ciepła.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz